הפרעות בתפקוד המיני, אצל שני המינים, שכיחות הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב. זוגות רבים חווים קושי בקיום יחסי מין. בין אם בגלל כאב פיזיולוגי בזמן החדירה, בעיות פיזיולוגיות אחרות של האישה או הגבר או לחץ ומתח נפשי סביב יחסי המין.

בזוגות צעירים ללא בעיית פוריות ידועה, רצוי לשקול לטפל קודם בבעיה בקיום יחסי המין ורק לאחר מכן לפנות לקבלת טיפולי פוריות. לשם כך, ניתן לפנות לסקסולוג פרטי.

כמו כן, ניתן לפנות למכונים העוסקים בכך. כך לדוגמא, בחיפה פועלת "מרפאת יחסים" - המרכז לשיפור התפקוד המיני של הכללית ורמב"ם בחיפה. זוהי מרפאה מולטי-דיציפלינרית המיועדת לשיפור התפקוד המיני בגברים ונשים בכל הגילאים. המרפאה משלבת צוות רופאים מגוון, סקסולוגיה, פיזיותרפיה, טיפול זוגי והדרכה בנושאים רלוונטיים נוספים. קישור לאתר

בזוגות המעוניינים להרות במקביל לטיפול בתפקוד המיני או שלא מעוניינים בטיפול בתפקוד המיני, ניתן לבצע מעקב ביוץ במחזור הטבעי והזרקת זרע עם קטטר דק לנרתיק.

בתהליך זה נעקוב אחר הביוץ הטבעי בעזרת אולטרסאונד (מדידת גודל הזקיק המוביל) ובדיקות דם. בתזמון אופטימלי, סביב הביוץ, נבצע השבחת זרע והזרעה לנרתיק עם קטטר דק וגמיש.

הזרקת הזרע לנרתיק נמשכת שניות בודדות ואינה כואבת כלל.

בהצלחה!!!